Burgonya

Burgonya

 

burgonyaTudtad, hogy a burgonya ásványi anyagokban és nyomelemekben gazdag növény?

Fehérjét, keményítőt tartalmaz, sok magnéziumot, káliumot, nátriumot, kalciumot és szelént tartalmaz. A benne lévő kálium elősegíti a víz és a méreganyagok távozását szervezetünkből.

B3, B9 (folsav) –vitaminokat tartalmaz melyek nélkülözhetetlen a vérképzéshez. Cinket is tartalmaz mely a kötőszövetek felépítésében és a hormontermelésben segít.

 

Gyógyhatásai:

 

–          szellemi frissességet ad fáradékonyság esetén

–          segíti a tápanyagszállítást a sejtekhez

–          részt vesz a csontok felépítésében

–          erősíti az izmokat

–          serkenti az izmok és a szív munkáját

–          csökkenti a vérnyomást

–          szabályozza a test vízháztartását

–          aktiválja az egész anyagcserét

–          gyermekkorban fokozza a növekedést

–          erősíti a kötőszöveteket

–          szabályozza az emésztést

 

Nagyon sokféle recept létezik burgonyából, édes, savanyú, sós változatban. Készülhet belőle köret egytálétel, sütemények, pogácsák, hússal hús nélkül egyaránt felhasználható. Én is fogok párat megosztani.

Vélemény, hozzászólás?